Naprawa i poprawianie stron internetowych to kluczowe usługi w dzisiejszym cyfrowym świecie, zapewniające, że witryny są nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale również funkcjonalne, bezpieczne i dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców

Najczęstsze przyczyny większości błędów na stronie

Na początek wyjaśnię przyczyny błędów które zauważam, pracując nad stronami.

Pytanie o przyczyny błędów, w pewnym sensie tez pozwoli ich uniknąć.

Dlaczego profesjonalne tworzenie stron internetowych kończy się porażką i powstają błędy?

Z moich obserwacji powodów zauważam trzy:

Brak doświadczenia

Często okazuje się, że wykonawcy brakuje:

  • wiedzy,
  • umiejętności,
  • praktyki,
  • doświadczenia,

Wbrew pozorom profesjonalne tworzenie stron internetowych to potężna ilość wiedzy i umiejętności, oraz ciągłe samodoskonalenie by nadążyć za cały czas zmieniającą się technologią, wchodzącymi zmianami itp.

Jest tego bardzo dużo i mało kto z zaczynających pracę potrafi to wszystko ogarnąć.

Klient wie lepiej

Czasami zdarzają się klienci którzy wszystko wiedzą lepiej.

Przychodzą i narzucają pewne rozwiązania – nie dają sobie wytłumaczyć że te rozwiązania są po prostu złe.

Sam wielokrotnie spotkałem się z sytuacją gdzie musiałem walczyć o to jak strona będzie wyglądała.

Czasami jednak masz wybór: Zrobić dobrą stronę lub zrobić tak jak sobie klient życzy.

Czasem wygrywa ekonomia, klient i tak postawi na swoim, pytanie czy ty to zrobisz jako wykonawca czy … ktoś inny.

Strona którą poprawiało już wiele osób bez przyjętej koncepcji

Często jest tak że zakładając firmę, oszczędzamy na wielu rzeczach.

W tym – zrobieniu strony internetowej.

Oszczędzając decydujemy się na różne kompromisy, tanie rozwiązania.

Zamawiamy stronę za złotówkę i … jesteśmy bardzo zdziwieni jak się okazuje, że jej poprawienie będzie kosztowało kilka tysięcy złotych.

Niestety poprawianie często kosztuje dużo więcej niż stworzenie czegoś od nowa.

Jeżeli poprawianie też zlecamy różnym wykonawcom którzy nie potrafią tego zrobić zgodnie z zasadami marketingu to trudno się dziwić, że efekty są marne.

Poprawianie warto zrobić według konkretnego planu i przede wszystkim należy go konsekwentnie zrealizować.

Tylko taki plan, to często nie realizacja na najbliższe lata tylko na teraz.

Jeżeli chcesz przygotować taki plan, a nie wiesz jak się za to zabrać warto skorzystać z wiedzy kogoś o większym doświadczeniu.

Nie zawsze musisz płacić.

Możesz skorzystać z darmowej konsultacji którą oferuję.

Jeżeli interesuje Ciebie taka rozmowa, postaraj się zebrać jak najwięcej szczegółów na temat który chcesz poruszyć, a następnie zapraszam Cię do kontaktu.

Naprawa strony internetowej – co trzeba naprawić

Naprawa strony internetowej - od czego zacząć?
Naprawa strony internetowej – od czego zacząć?

Naprawę podzieliłbym na dwie części:

  • Naprawę błędów technicznych
  • Naprawę błędów merytorycznych

Przede wszystkim to drugie, wbrew pozorom uznałbym za dużo ważniejsze.

Jednak zacznijmy od tego pierwszego:

Naprawa błędów technicznych

Błędy techniczne to najczęściej:

  • Brak certyfikatów SSL
  • Źle wybrana domena
  • Zbyt wolna strona
  • Przeładowanie grafiką lub filmami.
  • Stosowanie starych elementów np. animacji flash
  • Nie dostosowanie strony do obecnych wymogów prawnych.
  • Itp.

Wszystkie te błędy omówiłem poniżej. Zapraszam do dalszej części.

Naprawa błędów merytorycznych

Przede wszystkim pod tym hasłem mam na myśli nie tylko poprawianie treści. Mam na myśli kompleksowe wręcz holistyczne podejście do tematu.

To oznacza najpierw zastanowienie się nad tym co firma robi, do jakich klientów chce docierać, jakie cele chce uzyskiwać.

To z kolei przekłada się na pracę u podstaw w strategii firmy, a następnie określenie strategii marketingowo sprzedażowej tego co firma chce oferować i przede wszystkim komu.

Naprawa strony internetowej – krok po kroku

  1. Audyt obecnego stanu – obejmujący obecną stronę, social media, działania reklamowe, branding itp. W zależności od budżetu mogą to być też badania rynkowe, ale nie koniecznie.
  2. Ustalenie do kogo chcemy docierać z komunikatem – ustalenie buyer person, wartości jakie możemy im zaproponować, dokonanie segmentacji do kogo tak naprawdę chcemy docierać i komu chcemy sprzedawać – dla jakiej grupy mamy odpowiednie wartości i przede wszystkim najbardziej kalkuluje się nam docierać.
  3. Przygotowanie strony i odpowiednich materiałów pod naszych wybranych klientów.
  4. Cały czas z tym wszystkim związana analityka, zbieranie feedbacku od klientów, i …
  5. Na podstawie dokonanych analiz, poprawianie, eksperymentowanie, analizowanie, poprawianie, eksperymentowanie …

Może to nie jest metoda chochli, ale często małą łyżeczką najesz się więcej.

Pamiętaj o tym.

20 najczęstszych błędów na stronach internetowych

Błąd 1 – Jedna strona na wszystko, czyli kilka biznesów na jednaj stronie

To dość częsty błąd szczególnie przy mniejszych firmach.

Komu sprzedajecie: wszystkim

Co robicie: wszystko.

Czyli proste – strona ma zawierać wszystko 

Oczywiście to żart, ale przede wszystkim chciałbym pokazać jak często to wygląda.

To jednak powoduje chaos.

Klient chciał konkretnej usługi, szukając jej trafił na naszą stronę, a tam czasem brakuje tylko wielkiego napisu:

Teraz sobie znajdź drogi kliencie to po co tu wszedłeś.

Inny komunikat kierujemy do klienta indywidualnego, inny będzie dla dużej firmy.

Aby ustalić jak ten komunikat powinien wyglądać warto wiedzieć kto od nas kupuje. Kto jest tą Buyer Personą.

Przede wszystkim ustalając kto jest naszym idealnym klientem, ustalimy jego oczekiwania i przygotujemy materiały dokładnie pod tę osobę.

Błąd 2 – Muzyka w tle

Wchodzimy stronę o 2 w nocy bo nie mogę zasnąć i BUM. Cała rodzina na nogach.

Bo niby to pasuje do klimatu strony itp.

Nie.

Nie pasuje.

Skąd wiesz jaki mam nastrój jak wchodzę na Twoją stronę?

Skąd wiesz jaką muzykę lubię?

Po prostu tego nie rób.

Błąd 3 – Strona powitalna

Super intro, filmik na początek, slajder ze zmieniającymi się jak w kalejdoskopie zdjęciami to wszystko było świetne … kiedyś.

Teraz klikam na otwarcie się strony i … po 5 sekundach ma być przede wszystkim to co chcę.

Ma być to, po co tu przyszedłem.

Nie ma?

Dziękuje, mnie też już nie ma.

Taki intra, muzyczki na powitanie były fajne na początku lat 2000 – wtedy strony napisane we flashu robiły wrażenie.

Teraz już tak nie jest.

Przede wszystkim oczekuje szybkości.

Klikam i ma być.

Tak mam na Instagramie, Facebooku i innych social mediach.

Nie ma tak na Twojej stronie – to chyba wiesz dlaczego masz duży współczynnik wejść i … wyjść.

A czas spędzony na stronie to sekundy.

Świetnym rozwiązaniem jest użycie MOCy:

  • M, jak Menu, czytelne i najlepiej z informacją kontaktową,
  • O, jak Obietnica odnosząca się do sytuacji klienta,
  • C, jak Call to action, atrakcyjne wezwanie do działania.

Błąd 4 – Wyskakujące pop-upy – i informacje o RODO

Wchodząc na Twoja stronę chcę się przede wszystkim zapoznać z jej zawartością.

Nie poganiaj mnie.

Wyświetlając mi od razu po wejściu wezwanie do działania w stylu zapisz się na webinar nic nie uzyskasz.

Nie musisz mi też wyświetlać komunikatu na pół strony o tym że przestrzegasz RODO.

Przede wszystkim wiem, że takie informacje są wymagane prawem, jednak … to nie piwo, czy tez papierosy. Bierz pod uwagę przede wszystkim to, że nie musi zajmować większość miejsca na stronie.

Ma być i kropka.

Spotykam strony gdzie wyskakujących okienek, reklam, wezwań wyłącz AdBloka itp. jest tak dużo, że … nie chce oglądać dalej takiej strony.

Błąd 5 – Strona nie jest bezpieczna – brak SSL

SSL to protokół, który szyfruje ruch pomiędzy serwerami WWW a przeglądarkami. Intencją twórców SSL było zaprojektowanie protokołu uniwersalnego, tak aby mogły z niego korzystać protokoły aplikacyjne (HTTP, FTP, telnet itp.).

Ze względu na swoją skuteczność i łatwość użycia certyfikat SSL bardzo szybko znalazł zastosowanie przede wszystkim w zabezpieczaniu transakcji w bankowości elektronicznej, na aukcjach internetowych i w systemach płatności online.

W 2016 Google wprowadziło większe restrykcje co do stron bez certyfikatu. Te strony są oznaczane jako nie bezpieczne.

W niektórych przeglądarkach nie wyświetlają się wcale.

Brak symbolu zamkniętej kłódki przy adresie strony praktycznie eliminuje ją z ruchu naturalnego powodując siłą rzeczy coraz bardziej zmniejszenie ruchu na stronie.

Dziwna rzeczą jest płacenie ciężkich pieniędzy za reklamę firmy i … nie zapewnienia jej bezpieczeństwa.

Błąd 6 – Responsywność – mobile first

Projektowanie responsywne umożliwia stronie internetowej dostosowanie się do rozmiaru i rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana.

Oznacza to, że nie trzeba projektować, rozwijać i utrzymywać osobnych wersji witryny dla różnych urządzeń.

Projektowanie responsywne sprawia, że użytkownicy są zadowoleni, ponieważ mogą wygodnie przeglądać Twoje treści.

Mobile first to filozofia projektowania, która zakłada tworzenie najpierw mobilnych wersji aplikacji, witryn lub produktów, a następnie dostosowywanie ich do większych ekranów.

Witryny Mobile first są zaprojektowane tak, aby były responsywne i dostosowywały się do różnych rozmiarów ekranów, zachowując tę samą koncepcję projektową.

Coraz częściej stosuje się tego typu zabiegi w celu przygotowania strony pod np. młode grupy odbiorców którzy z założenia stronę danej firmy będą oglądać korzystając ze smartfonów.

Responsywność
Responsywność

Błąd 7- Niedopasowana kolorystyka

Kolory mają ogromny wpływ na nasze emocje i ważne jest, aby to zrozumieć.

Dobierając odpowiednie kombinacje, możesz ukierunkować wrażenie, jakie Twoja strona wywrze na odbiorcy.

Na przykład kolor czerwony działa na nas pobudzająco, a w Polsce, zwłaszcza w połączeniu z bielą, kojarzy się z patriotyzmem.

Źle dobrane kolory sprawiają, że strona staje się nie czytelna, a przez to przede wszystkim nie zrozumiała dla odbiorcy.

Błąd 8 – Nieintuicyjne menu

Ludzie używający internetu od wielu lat przyzwyczaili się do pewnych schematów które są na stronach internetowych. Takimi stałymi są na pewno umiejscowienie menu na stronie, jak i sam układ menu.

Zdarza się że twórcy stron zaszaleją – zrobią stronę gdzie przeglądanie stron i podstron jest innowacyjne, super nowoczesne, wręcz futurystyczne.

Jednak takie strony są często trudne do obsługi przez oglądających.

Błąd 9 – Chaotycznie ułożone treści – User Experience UX

UI jest częścią UX. Jest to to, co użytkownik widzi, słyszy i czuje. UI to forma i funkcja interfejsu. UX obejmuje wszystkie aspekty tego, w jaki sposób produkt pomaga ludziom osiągnąć to, co chcą osiągnąć.

UX to proces, to doświadczenie i to, co ludzie poczują, kiedy wejdą w interakcję z naszym produktem. UI to ostateczny szlif, który sprawia, że doświadczenie jest kompletne – nie musi to być coś wymyślnego, byleby tylko dobrze działało!

Za UI odpowiada grafik, a za UX niekoniecznie – tu lepiej byłoby skorzystać np. z usług Product Ownera, osoby, która rozumie biznes, klientów, ich zachowania i oczekiwania.

10. Niespójne grafiki

Strony szczególnie robione w pośpiechu pełne są nie dociągnięć.

Błędów, potknięć.

Podobnie sprawa wygląda z dołączanymi grafikami, zdjęciami. Często nie są przemyślane, nie tworzą spójnej całości wraz z treścią strony.

To często też problem korzystania z zdjęć ze stocka zamiast zlecenia sesji zdjęciowej. Ta pozorna oszczędność zawsze negatywnie odbija się na wyglądzie strony i na dopasowaniu zdjęć do treści.

Czasem też są zdjęcia użyte „od Sasa do lasa” w różnych barwach, stylach itp. co nie stanowi spójności i przede wszystkim upodabnia stronę do … kolorowego jarmarku.

Nie zawsze chyba jednak Ci na tym zależy.

11. Grafiki w niepoprawnym formacie

Docinanie grafik, trzymanie się określonych rozmiarów, utrzymywanie odpowiednie „wagi” plików ze zdjęciami to kolejny problem.

Duże „ciężkie” grafiki powoli się wczytują.

Wymagają pobrania dużej ilości danych przez odbiorcę strony.

To krótka droga do powolnie działającej strony.

Te bardzo wolne strony to często te które maja słabo z optymalizowana grafikę.

Drugą stroną są rozmiary grafiki i zdjęć.

Ktoś kto nie zajmuje się budowaniem stron nie rozumie tego, że zmiana ilości tekstu na stronie decyduje o układzie strony. Zmienia się struktura strony i albo trzeba to wypełnić grafiką, zdjęciami, albo będzie ta stronie nie spójna z resztą.

Niespójne i niepoprawne grafiki
Niespójne i niepoprawne grafiki

12. Brak optymalizacji SEO

Często spotykam się z takim podejściem – najpierw robimy stronę internetową, a potem będziemy ją pozycjonować.

I tu zaskoczenie.

Nagle okazuje się że jest jakieś SEO.

Okazuje się że trzeba stronę zrobić zgodnie z tymi założeniami.

Co jeśli nie?

Przede wszystkim nie będzie ona przyjazna Google.

Co to oznacza?

Strona przede wszystkim nie będzie określona przez Google jako wartościowa. Będzie o niskiej wartości więc Google nie będzie jej promować jako takiej na której treści są wartościowe.

Warto wiedzieć jak działa Google:

Dla Google najważniejszy jest KLIENT.

Tak chyba powinno być normą w KAŻDYM biznesie.

Dla Google KLIENT to nie ten co zrobił cudowną stronę internetową.

KLIENT dla Google to ktoś kto korzystając z ich wyszukiwarki, chce otrzymać jak najlepszą, jak najbardziej wartościową informację.

Jeżeli na twojej stronie informacja jest naprawdę wartościowa, jak najbardziej zgodna z tym o co pytał klient, i jest najbardziej aktualna (nie zamieszczona kilka lat temu tylko np. aktualizowana) – wygrywasz.

Twoją stronę Google zaproponuje jako tę którą warto zobaczyć.

Jeżeli tego nie zrozumiesz, nigdy Twoja strona nie będzie wartościowa dla Google.

Powyższe to główny cel SEO.

Jeżeli tego nie chcesz zrozumieć to … płać. Do tego są głównie reklamy Google Ads – tylko ludzie wyszukujący informacji też to często wiedzą i … nie klikają w te reklamy. Ponieważ informacje tak reklamowane są zwykle … kiepskiej jakości.

W ten sposób koło się zamyka.

Możesz powiedzieć – obrażam się na Google – mam to gdzieś co oni sądzą na temat mojej strony.

Twoja sprawa.

Tylko nie miej pretensji, że ludzie nie odwiedzają, nie czytają, nie interesują się tym co masz na stronie.

Google ma obecnie: 92.64% rynku – źródło danych: https://green-fields.pl/ranking-wyszukiwarek-2020-2021-2022/

13. Brak unikalnych treści

To samo co opisałem powyżej dotyczy unikalnych treści. Ludzie nie chcą czytać kolejnej kopii, więc Google tez nie będzie im podpowiadać takich stron.

Tworząc dobre i ciekawe artykuły powodujesz to, że Twoja strona jest dostrzegana przez Google i przez to jest chętniej pokazywana w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli ludzie po otworzeniu Twojej strony znaleźli to co szukali – jest dobrze.

Jeżeli nie – ponownie wracają do wyszukiwarki by poszukać tego samego – twoja strona zostaje oznaczona jako strona która nie koniecznie daje rozwiązanie klientom Google.

14. Za duża ilość contentu

Czasem zdarzają się strony gdzie jest za dużo treści. Jeżeli nie jest ona odpowiednio o tagowana, to przede wszystkim trudno się wyszukuje wśród tego co jest na niej zamieszone.

Siłą rzeczy na starszych stronach powstają artykuły nawiązujące do tej samej wiedzy. Warto je aktualizować lub ustawiać w konkretnym kierunku. Tak by treści były jak najbardziej użyteczne dla odwiedzających witrynę.

15. Brak konkretnych i aktualnych informacji

Starsze wpisy czy też strony warto co jakiś czas aktualizować. Dzięki temu będą wypracowywać pozycje na nowo.

Co jeśli tego nie robimy?

Stare nie aktualizowane wpisy przesłaniają nawet dobrą treść która została zamieszczona jakiś czas temu. Często wręcz zdradzają to, ze nie zależy Ci na użytkowaniu tylko bardziej na pozycji w wyszukiwarce.

16. Błędy ortograficzne, stylistyczne i logiczne

Błędy ortograficzne, stylistyczne to często zmora stron internetowych. Literówki się zdarzają, a to tylko pokazuje jak istotna jest korekta tekstu.

Tekst z błędami, literówkami, wcale nie dodaje splendoru stronie.

Kolejna kwestią są tłumaczenia.

Streszczając najważniejszą treść – lepiej jest zlecić tłumaczenia native speakerom lub lingwistycznym nerdom niż tłumaczyć całość poprzez Google Tłumacz – przede wszystkim dla tego, że nie chodzi o przetłumaczenie jeden do jeden – bo takie tłumaczenie będzie co najmniej śmieszne.

Chodzi przede wszystkim o tłumaczenie takie, gdzie będzie też uchwycony kontekst kulturowy, język potoczny, taki którego używa nasz klient.

Bo dopiero w takim wypadku będzie to dla niego jasny przekaz.

17. Nacisk na ilość, a nie na jakość

Często przy tworzeniu strony stawiamy na ilość, a nie jakość tego co tam zamieszczamy.

Strona jest pełna tekstów, ale to głównie woda.

Strona ma grafiki, ale nie są one jakieś wyjątkowe.

Na stronie są infografiki, ale nie wnoszą one nic ciekawego dla odbiorców.

Nie dają wartości.

Przede wszystkim aby zatrzymać widza potrzeba czegoś wyjątkowego.

Czegoś co na początku będzie efektem wow.

Dopiero później zaciekawimy odbiorcę tym co możemy mu zaoferować.

18. Brak wezwań do działania – CTA

CTA – Call-to-action – definicja marketingowa stosowana w sprzedaży i reklamie. Oznacza każdy element, który został zaprojektowany aby zachęcić do natychmiastowej sprzedaży. W języku potocznym odnosi się do użycia słów, zwrotów i komunikatów nawołujących do sprzedaży. Wikipedia

Tu podobnie jak w przypadku Pop-Up zdania są podzielone.

Jedni mówią więcej, więcej CTA, inni mówią – nie męcz klienta.

Jak będzie gotowy to poszuka, nie musisz cały czas nachalnie go atakować.

Jednak prawda jak zwykle leży po środku – po prostu nie przesadzajmy, z tymi wezwaniami.

19. Brak jasno pokazanego kontaktu

Tę sytuację porównałbym do biegu w maratonie gdzie tuż przed metą stwierdzamy, że w sumie to już nas nudzi. Nie chcemy brać w tym udziału i … idziemy do domu nie ukończywszy maratonu.

Klient wszedł na stronę, przejrzał, poczytał, zapoznał się, kliknął wybrał itd. chce już kupić, zamówić, itd. niestety – brak kontaktu.

Nawet jak klient bardzo chce to … nic z tego nie będzie.

Taką sytuację spotkałem wielokrotnie.

Kiedyś spotkałem stronę sklepu gdzie jedyny kontakt to był adres e-mail.

Brak telefonu, adresu, kto sprzedaje itp. istna firma krzak.

Właściciel skontaktował się ze mną bo … sprzedaż mu nie idzie.

Zwróciłem na te elementy uwagę – odpowiedział:

– Ja chce pozostać anonimowy.

– A ja chcę kupować od wiarygodnej osoby, a Pan tak robiąc nie jest taką osobą.

Stwierdził, że wie lepiej i … sprzedaży dalej nie ma.

20. Brak zgodności z przepisami RODO – polityka prywatności, cookies

Strona musi być zgodna z przepisami RODO, musi być zaimplementowana polityka prywatności oraz informacja o cookies. Dodatkowo firmy publiczne, Państwowe oraz spółki wymienione w Kodeksie Spółek Handlowych maja dodatkowe wymagania co do treści, informacji itp. rzeczy które maja być na stronie zamieszczone.

Za brak – są przewidziane kary i to wcale nie małe.


Co my robimy aby poprawić i odświeżyć Twoją stronę?

Jak nasze działania się mają do ulepszenia Twojej strony
Jak nasze działania się mają do ulepszenia Twojej strony

Pracę nad poprawą Twojej strony zaczynamy od zastanowienia się, co właściwie możemy poprawić. Przypominamy sobie dobre strony, które odwiedzaliśmy. Nie chodzi tu o kopiowanie lecz o poszukiwanie inspiracji i najlepszych rozwiązań.

Oto kilka podstawowych sposobów, dzięki którym usprawniamy wygląd i działanie Twojej strony:

Zmiana wyglądu strony

Zmiana projektu strony może pozytywnie wpłynąć na jej wygląd i na to, jak odbierają ją jej użytkownicy. Możemy zmienić ogólną kolorystykę strony, tło, układ elementów lub czcionki.

Pamiętaj – nawet subtelne zmiany mogą zmienić na lepsze odbiór Twojej strony!

Aktualizacja treści

Aktualizowanie starych artykułów lub wpisów blogowych powoduje, że Google na nowo indeksuje daną treść i podbija ją w wynikach wyszukiwania. Regularne dodawanie nowych treści pomoże Ci podtrzymać zainteresowanie Klientów Twoją stroną, a także zachęci ich do licznych powrotów. Spróbuj zaktualizować stare wpisy lub opisy produktów. Nie zapomnij, że liczy się tu zachowanie regularności.

Ulepszanie funkcjonalności strony

Dodanie nowych funkcji lub ulepszenie tych już istniejących może wzbudzić zainteresowanie Klientów i ułatwić im korzystanie ze strony. Możesz np. dodać nowe narzędzia, funkcje społecznościowe lub formularze kontaktowe.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Biorąc pod uwagę, że większość z nas korzysta ze smartfonów i tabletów, warto zoptymalizować stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Dbamy o to, żeby każdy mógł odwiedzić stronę – nieważne z jakiego urządzenia korzysta.

Jak inaczej możemy poprawić i ulepszyć stronę?

Call To Action

Strona główna Twojej strony internetowej powinna zawierać krótkie, ale wyczerpujące informacje na temat Twojej firmy i oferowanych przez nią usług. Powinna ona również zawierać jasne i wyraźne CTA (Call to Action), takie jak przyciski „Zamów usługę” lub „Umów się na spotkanie”.

Przedstawienie usług

Ważne jest, aby Twoja strona zawierała szczegółowe informacje na temat oferowanych przez Ciebie usług. Przedstawimy je w sposób łatwy do zrozumienia dla potencjalnych klientów i opiszemy w sposób przyciągający uwagę.

Opinie klientów

Referencje i opinie od zadowolonych klientów to solidna podstawa do budowania zaufania i przyciągania nowych klientów. My uważamy, że warto zamieścić je na swojej stronie, aby potencjalni klienci mieli łatwy dostęp do pozytywnych opinii o Twojej firmie. Dla nas to tylko chwila pracy a wygląd Twojej strony od razu zyskuje na wartości!

Formularz kontaktowy

Twoja strona internetowa powinna zawierać prosty i łatwy w użyciu formularz kontaktowy, który umożliwi potencjalnym klientom szybkie skontaktowanie się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat oferowanych przez Ciebie usług.

Na jakie elementy szczególnie warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć oglądalność strony?

Jeśli chcesz zwiększyć oglądalność Twojej strony internetowej, zwróć uwagę na kilka kluczowych elementów:

  1. Treść. Treść, jaką proponujesz swoim klientom powinna być interesująca, wartościowa i użyteczna dla Twojej grupy docelowej. Staraj się odpowiadać na pytania i problemy, które mogą się pojawiać u Twoich klientów.
  2. Słowa kluczowe. Słowa kluczowe to słowa i zwroty, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć informacje na dany temat. To bardzo ważne, aby używać słów kluczowych związanych z Twoją branżą lub tematami artykułów – pomoże to w lepszym pozycjonowaniu Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
  3. Meta tagi. Meta tagi to informacje zawarte w kodzie strony, które są widoczne tylko dla robotów wyszukiwarek. Zadbaj o ich odpowiednie wypełnienie, takie jak meta opisy, meta tytuły i atrybuty ALT do obrazków.
  4. Linki wewnętrzne. Linkowanie wewnętrze to utworzenie odnośnika, który przeniesie klienta na inną stronę w ramach Twojej witryny. Dzięki temu Twoi klienci łatwiej znajdą potrzebne informacje i dłużej pozostaną na Twojej stronie.
  5. Linki zewnętrzne. Linki zewnętrzne to linki prowadzące z Twojej strony do innych witryn. Proponuj swoim Klientom tylko wartościowe i wiarygodne źródła, które są związane z Twoją branżą lub tematem, o którym piszesz.
  6. Wizualizacje. Mówi się, że obrazy posiadają większą wartość niż słowa. Dodawanie atrakcji wizualizacji, takich jak np. zdjęcia, grafiki i wideo pomoże Ci w przyciągnięciu uwagi i zainteresowania Klientów.
  7. Szybkość ładowania strony. Bądźmy szczerzy – nikt nie lubi długo czekać, aż strona się załaduje. Szybkie ładowanie się Twojej strony pomoże Ci sprawić, że Twoi klienci będą chętnie (i szybko!) do Ciebie wracać. Możesz zoptymalizować obrazy lub popracować nad skróceniem czasu ładowania kodu strony.